onsdag 24 juni 2009

Gräset är grönare på andra sidan

Fram mot solnedgången hade alla tagit plats vid bordet för att äta middag.

Märit och Bärit låg och blängde från sitt släp.
De tänkte att fler än bara människorna på gården borde få lite extra gott så här på kvällen.

Damerna tog sig helt enkelt en tur på andra sidan staketet efter att ha tryckt sig igenom stängslet så att fem stolpar gått av och världen på andra sidan öppnat sig.
Hela tomten undersöktes under övervakning av den lokala vaktstyrkan.
På kvällspromenaden tog jag med mig kameran (som jag lovat) och dokumenterade senaste förändringen (mörkt kort men det är i alla fall ett kort). Gräset är slaget och vägen har blivit grusad.
Efter promenixen lagades staketet till fårhagen. Jag hade en egen beundrarskara på ett par miljoner knott som var mycket närgångna, skyndar på arbetet med sin närvaro.

Han med en tur till IKEA i Karlstad under dagen där jag införskaffade detta spännande paket. Återkommer i morgon med vad det kan innehålla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan det vara en lite vedbod? Eller kanske en hyvelbänk?
Farfar