måndag 12 oktober 2009

Brottsoffer

I Fredags kväll runt 21 när jag var ute och tog in hästarna hörde jag en bil som stannade till ute på vägen för att kort därefter rivstarta. Var lite slö och orkade inte kolla vad det var men så när jag tagit in hästarna och gått ut på promenix med Castor upptäckte jag vad bilen gjort. Okända lustigkurrar/brottslingar/skadegörare hade helt sonika slitit loss vår och grannars (tre totalt) brevlådor och tagit dessa med sig!!! Kvar fanns bara en ställning och spåren i gruset efter deras rivstart.
Castor och jag tog bilen och spårade deras framfart i någon mil tills de kom ut på asfaltsväg där vi inte kunde följa dem längre.

Under lördagen hittade vi våra brevlådor som dumpats fem kilometer norrut. En var obrukbar och de övriga rejält tillbucklade.
Den lokala polisen var mycket hjälpsam ;-) och lyckades säkra fingeravtryck, så nu är det bara att vänta och se om förövarna finns i registrer eller på att de hamnar där.

Inga kommentarer: