onsdag 18 augusti 2010

Hyresgäster

Jag skrev tidigare om hyresgästen som lekte elektriker vilket resulterade i egenhändig vräkning. Ett annat gäng har bosatt sig i en av våra fågelholkar. Droppen kom när de anföll farfar som slet med att få in veden i vedboden.
På den mycket dåliga bilden syns getinggiftet som ligger som en mjuk fasadfärg över holkens framsida, vräkning genomförd...

Nu är det bara det tre gängen i gödselstacken, kollektivet under takpannorna på framsidan, de i trädstammen och uppe i spannmålsmagasinet kvar att avhysa. och jag som verkligen gillar getingar, not!

2 kommentarer:

Silfvernagel sa...

Avhysning I like! Anticimex kommer hem till oss idag och ska avhysa en stor rotta á 25 cm + svans. Det bor under grannens altan som gränser till planket. Alltså spankulerar råttan på vår tomt för intag av diverse födoämnen. Den är stor och alldeles grå. I veckan försökte jag mig på en Runar, ja skjuta den från fönstret på övervåningen, men då ville den inte visa sig.....

Kram Linda

Anonym sa...

Jag misstänkte nog att deras dagar var räknade när en av dem stack mig mitt i hjässan.
Farfar