torsdag 30 oktober 2008

Vällinghjärna?

Jag försöker verkligen att inte snöa in på mitt barn, att inte prata med varenda en jag möter om konsistensen på hennes bajs, inte mala på en kvart om varje framsteg hon gjort osv men jag kan inte låta bli att vara lycklig över våran nya vattenkokare. Man kan välja hur varmt vattnet skall bli 40, 60, 80 eller 100 grader. 40 grader är perfekt till välling! Verkligen användbart då man inte längre enligt livsmedelsverket bör värma upp nappflaskan i mikron pga av att den innehåller Bisfenol A som kan avges till barnet när flaskan hettas upp. Bisfenol A är bla cancerframkallande och i tex Kanada har man totalförbjudit all användning av ämnet i nappflaskor. Saxat ur Allt om barn:

"På svenska livsmedelsverket inväntar man EU:s utredning som kommer senare i år. - Vi kan komma till samma resultat som kanadensarna men i dag tycker jag inte att man ska vara orolig, förklarar Kettil Svensson."

Tryggt!

Inga kommentarer: