söndag 25 april 2010

Ellton har lämnat oss

I går fick jag återigen vara med om det värsta man kan vara med om som matte, att avsluta sin älskade hunds liv. Elltons leder och kropp orkade inte mer och han fick somna in hos veterinären i går eftermiddag. Han var helt lugn och in i det sista tittade vi varandra i ögonen, ett ögonblick fyllt av kärlek och ro. Jag är så tacksam att jag mitt i sorgen och smärtan över att förlora min älskade vän, fick vara med honom till slutet och ge honom kärlek och trygghet in i det sista. 12 år av kärleksfull vänskap är över och saknaden är större än jag kan uttrycka.

Min älskade hund, vän och följeslagare, brorsan Charlie väntar på dig på de evigt gröna ängarna, matte kommer efter, det dröjer ett tag, men sedan är vi för alltid tillsammans.

Vi älskar dig, vår fina underbara Ellton och ditt minne kommer för alltid finnas i våra hjärtan.

Matte & Husse

2 kommentarer:

Cilla sa...

Fy vad sorgligt! Det har varit mycket för er nu. Hoppas att den nya valpen kommer med lite ny glädje.

Silfvernagel sa...

Fy vad tråkigt!! Känner med er, det är det absolut värsta som finns.

Kram L