lördag 28 januari 2012

Grönis kalas

Idag var det Grönis födelsedag och därför kalas!
Vet ni inte vem grönis är? Det är Klaras just nu "allra bästa vän" -Min favoriiiit, som hon säger. På lördagen kungjorde hon att just i morgon infaller Grönis födelsedag så det var ju bara att börja planera kalas, vilket i och för sig inte är helt fel en grå söndag i januari.

Kalasgänget, födelsedagsbarnet Grönis i mitten

Efter sång och hurrande ville även Elsa gratta Grönis lite extra hårdhänt, till Klaras stora förtret.

Sedan var det dax för fiskdamm, men problem uppstod då Klara först fick Malte på kroken
Men det redde ut sig och sedan fick alla inklusive nallarna i tur ordning prova fiskelyckan

Inget kalas utan skattjakt, Elsa försökte dock äta upp skattkartan...
...vilket hon så klart inte fick, så här arg blev hon då. Skattjakten kunde därefter genomföras med resterna av skattkartan och skatten hittades till slut.
 

Paketöppning (Grönis fick 5 stycken studsbollar i varierande storlek)


Tårta, vår till höger, Grönis tårta till vänster

Tårtätning

En nöjd Klara och födelsedagsbarnet(masken)

3 kommentarer:

Silfvernagel sa...

Vet ni, det kalaset skulle jag gärna ha kommit på. Det verkade urmysigt att gå på Grönis kalas. Men jag kan säg att jag först fundera i några sekunder på vilken Grönis kunde vara. Är det fåren nä de vet jag vad de heter, katterna, en ny hund, häst men sen var det såklart Klaras bästiiiiis.

Grattis Grönis på din födelsedag!

Kram L

Moffas Lena sa...

Helt ljuvlig bildberättelse! Gragttis Grönis!

Moffas Lena sa...

Ja GRATTIS alltså :-)