tisdag 16 februari 2010

Semeldag idag

Inspirerad av bl.a. Linda ;-) upptäckte jag att det är semeldag idag! Mums! Efter år av semeltorka har det äntligen blivit möjligt för mig att äta semlor (och såklart för Klara fastän hon har ju knappast upplevt åratal av semeltorka) då vi sedan något år upptäkt en ny mjölkfri vispbar grädde. Med den och hembakta mjölkfria semelbullar kan även vi frossa, mmmmmm!


Räddaren i nöden! Funkar till pannkakor, i gräddtårtor, chokladmousse och - så klart - i semlor.

1 kommentar:

Silfvernagel sa...

Kul att man kan inspirera ;o) Nu har jag precis ätit en liten semla från Systrarna Ericsson i Västerås. Jag hade även köpt en till Filip men han somnade 17:30 och Stefan jobbar kväll, så jag fick mumsa själv.

Vad bra att det nu finns grädde som du kan äta, det blir enklare med matlagning och bakverk, när de får fram nya produkter.

Kram L