måndag 11 oktober 2010

Mamma på vift

Klockan är 21.31 och jag sitter på ett hotellrum i Göteborg. Imorgon ska jag gå på en ljud- och bullerkurs vilket ska bli jättekul. Men...eftersom den börjar redan kl 09 var jag tvungen att åka till Göteborg redan i kväll (första natten borta från Klara någonsin), så nu sitter jag på hotellrummet - och har redan blivit aningen rastlös. Saknar att gå ut med hundarna, ta in hästarna, mata grannkatten, ge Åke insulin och Castor ögondroppar, mata fåren, plocka med disken och tvätten...tror inte att jag skulle klara många dagar i en lägenhet utan att bli galen. Vill kunna gå ut och känna frisk luft och ha något att göra, nu ser jag på Svenska hollowoodfruar (urk) och läser lite bloggar (ganska ok). Snacka om lantlolla i själen :-)

La hotellrum
Innan jag åkte passade jag på att rensa min handväska, oj vad mycket hamstrat på mig...blöjor, klicker, hundgodis, hårspännen, utfällbar shoppingpåse, kvitton x 100, pennor, nagellack, läppgloss, trädfällningsmåttband typ 7 m långt, och såklart plånbok och nycklar. Väskan var helt klart lättare efter rensningen (ja jag lämnade skogsavverkningsmåttbandet hemma, trodde inte att jag hade användning för det i centrala Göteborg).

Nu ska jag invänta "Lite sällskap" med Filip & Fredrik och längta hem till värmland, sedan ska jag typ...sova.

1 kommentar:

Anders sa...

Stackare, men det är lika tomt här hemma skall du veta, nu när Klara sover. Att du inte behöll måttbandet! (är 15 meter)

Du kan sova lugnt då allt utom disken, tvätten och "plockandet" av prylar är gjort (är fixat innan du kommer hem)