fredag 15 oktober 2010

Spännande helg

Som man är jag liksom alla andra av min sort inte mycket för att läsa instruktionsböcker och bipacksedlar. Men i botten på förpackningen med de antiinflamatoriska piller jag knaprar mot en skada jag ådragit mig på jobbet låg en liten lapp med skrämande läsning.

Biverkningar... efter att ha läst lappen inser jag att jag helgen kan bli spännande då jag kommer kunna drabbas av en hel del åkommor som tex:

Magsmärtor, illamående, kräkningar, diarré, matsmältningsrubbningar (hur yttrar det sig tro?), aptitlöshet, yrsel, hudutslag eller klåda och leverpåverkan.

Men inte nog med det...

Mag-tarmblödningar, blodig kräkning, magsår, tjocktarmsbesvär, sår i munnen, tungsveda, skada i matstrupen (inte undra på att folk uppgett aptitlöshet..), förstoppning (då slipper man blodig diarré i alla fall), dåsighet, nässelutslag, hepatit (kan man stryka den om man är vaccinerad?), andnöd, vätskeansamling i kroppen (iof bra för då har man nått att skylla vikten på)

Nu börjar man att tveka lite inför fortsatt intag, men det är inte klart ännu

Känselbortfall, minnesstörningar ( näe inte har jag lovat att städa...) nedsatt orienteringsförmåga (hm jag slipper gå ut med hundarna ett tag), synstörningar, nedsatt hörsel (näe jag har inte hört att det var jag som skulle tvätta), öronsusningar, insomningssvårigheter, retlighet,kramper,depression, ångest, mardrömmar, skakningar, smakförändringar, hud och slemhinneförändringar ibland allvarliga, håravfall (som om det inte vore illa som det är), urinstopp, njurskrumpning, hjärtklappning, hjärtsvikt.

Magblödningar kan uppträda när som helst utan varningssymtom.

Så det är bara att sjunka ner i TV-soffan och vänta på att eländet skall sätta igång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Godkväll!
Vad i h-vete äter du? Arsenik eller hästmedicin..
Kan medela att bilen är såld och att vi bor kvar i "torpet" ett tag till.
Hoppas ni kryar på er allihopa.

Cityfolket