måndag 27 juni 2011

Lite gnäll...

Inte ska man gnälla (!) men de sista veckorna innan beräknat förlossningsdatum är ju lite extra tuffa, man känner sig ganska stor och otymplig, speciellt då man börjat samla på sig vatten lite överallt i kroppen (varför i hela världen gör man det egentligen, ha det någon egentlig mening/nytta?). Nu tycker jag dock att jag är väldigt pigg och fräsch jämfört med när jag väntade Klara då jag drogs med ganska kraftiga ryggsmärtor och foglossning efter att ha ramlat av Gandur precis i början av graviditeten. Jag har denna gång nästan helt och hållet sluppit rygg och bäckensmärtor tack vare en fenomenal sjukgymnast som har knäckt och vridit min ryggrad och nacke rak under hela graviditeten.

Det extra lagrade vattnet i kroppen däremot gör att bla händerna domnar bort på natten och det är därför omöjligt att sova länge perioder än ca 3 h och som mest 5 h/natt, så lite mosig i huvudet känner man sig allt. Jag tycker då rakt inte att man dessutom förtjänar att åka på en dunderförkylning i vecka 37 som idag i vecka 39 visar sig ha resulterat i en bihåleinflammation...
Men,men, efter en läkartid nu på förmiddagen fick jag pencillin utskrivet, så nu kommer det nog att gå över fort.

Så - nu har jag gnällt färdigt för ett tag :-)

Inga kommentarer: