tisdag 13 januari 2009

Godkänd

Märkligt nog stannar inte världen och alla måsten upp bara för att vi i vår lilla familj råkar vara sjuka och därför har mitt pluggande släpat efter en del. När huvudet känns som en stor värkande boll orkar man ju liksom inte läsa allt för mycket om Covellos sju grundregler (hur man ska kommunicera risker), psykometriska paradigmet (förklarar hur risker uppfattas), epistemisk och aleatorisk osäkerhet (kunskaps resp. slumpmässig osäkerhet), probalistisk ansats (öhhh va?)! Jag läser en kurs i miljöriskanalys på Kalmar högskola på distans för er som inte vet och den liksom alla högskolekurser har en tendens att tuffa på allt för fort, speciellt när man inte har tid/ork att plugga. Idag var det i alla fall dax för tenta nr 2, och det gick vägen, hurra!!! Godkänt!!! SKÖNT!!!!
Hurra vad jag är bra! (nu skäms jag och blir röd om kinderna av blygsel, så kan man ju inte skriva...eller?)
Nu ska jag ta en tur ut i leran och skryta lite inför mina hästar!

4 kommentarer:

Silfvernagel sa...

Grattis! Du behöver inte alls vara blygsam, vi är så dåliga på att berätta om vi gör någonting bra. Fortsätt berätta på din blogg att det går bra för dig i ditt pluggande, kul att läsa!

Kram L

Anonym sa...

Vilken duktig mamma du har, Klara. Hälsa henne och säg GJATTIS!
Farmor o farfar

Eva sa...

Tackelitack :-)

Anonym sa...

Du är JÄTTEDUKTIG! Du behöver verkligen inte vara röd om kinderna! GRATTIS!