onsdag 28 januari 2009

Intervju med Charlie


-Hallå där i struten!
C: -Hallå där själv!

- Hur mår du?
C: -Jodå tack, det är bättre, riktigt hyfsat faktiskt.

- Hur går det med operationssåren, var det tre du hade?
C: - Ja, det stämmer, tre var det. Jo de läker och ser tydligen jättefina ut, ingen infektion eller liknande. De kliar inte ens så snart slipper jag nog struten.

- Struten ja, hur går det med den, är den mycket i vägen?
C: - Nja, inte så mycket faktiskt, mest när jag ska upp eller ner i soffan, då tar den oftast i och jag gör nästan en halv volt med skruv ner i golvet. Klara också ganska förtjust i den och drar och puttar på den så fort hon kommer åt, fast då skäller matte eller husse lite på henne och så slutar hon, det lilla livet.

- Hur gå det annars med tillfrisknandet, kan du äta som vanligt än?
C: - Nej, inte riktigt än, jag äter fortfarande specialmat 3 ggr om dagen, men se portionerna är så fasligt små tycker jag, matte och husse är snåla om matenransonerna, men det har de ju å andra sidan alltid varit...

- Fast nog har det inte skadad att du gått ner några kilon, du var ju lite mullig innan, kastrerad och allt som du är.
C: - Det var det fräckaste, mullig kan du vara själv, lagom rondör skulle jag kalla det. Och att dra upp mina förlorade kulor, det är ju rent av oförskämt!

- Ok, det kanske var lite okänsligt, förlåt! Skönt att du mår bättre i alla fall, är du i promenerbart skick än?
C: - Jag tycker nog det, men matte är av en annan åsikt. Korta turer i koppel på tomten är det som gäller just nu, tydligen måste bukhinnan få läka innan det blir tal om annat och det tar minst 10 dagar. Uj vad jag längtar efter en rejäl promenad i skogen och få sniffa in goda dofter - harspår, fågelskit, hästbajs och allehanda mumsiga dofter, jag längtar!

- Kul att höra att du mår bättre Charlie, fortsätt att krya på dig. Men du, till sist en fråga som många ställer sig: varför åt du den där tröjan egentligen?
C: - Hrmfffff...

- Va?
C: - hrmrfffran..

- Men nu förstår jag inte riktigt vad du säger....
C: - Ahhhh, INGA KOMMENTARER!!!

- Eh, okeeey då. Tack för intervjun då och må så gott!
C: - Tjena!

1 kommentar:

Silfvernagel sa...

Äntligen fick vi ett uttalande från Charlie, skönt. Kan även hålla med att lite pondus när man kommer upp i åren, är inte hela världen ;o)

Men det var smart av dig Charlie att äta upp en tröja med små metallknappar, för då såg man den på röntgenbilden. Det märks att man blir klokare med åren.

Skönt att du är på bättringsvägen!

Häln Sigge utan pondus och bara en kula!