fredag 27 februari 2009

Försäkringskassan = skrutt!


Det har nog inte undgått någon att Försäkringskassan har vissa problem att handlägga ärenden och utbetalningar i tid. Detta är något som även vi fått känna på genom hela våra föräldraledigheter, den här månaden blev vi dock dubbelt drabbade då Anders bara fick en mindre del av sin föräldrapenning utbetald och jag blev helt utan. Efter att ha suttit i en telefonkö med 169 st för mig kom jag fram. Jag frågade varför jag inte fått några pengar och efter lite knapprande på datorn kom hon i kundtjänsten fram till att de inte hunnit handlägga mitt ärende. Hon knapprade lite till och vips så hade hon godkänt min begäran om utbetalning och skickat iväg pengarna, de kommer dock finnas på mitt konto först den 3:e mars, Anders restrerande pengar den 2:a mars. Men hallå Försäkringskassan, jag tror inte CSN, Vattenfall och alla övriga som har skickat räkningar till oss den här månaden tar någon hänsyn till det, de vill liksom ha sina pengar innan den sista! Suck!!!

Det som irriterar mig mest är att om inte jag och Anders ringt och tjatat på dem skulle vi inte se röken av pengarna den här månaden, och så har det varit ända sedan Klara föddes. Varför måste man hålla på och härja hela tiden för att det ska fungera, har de inga rutiner som fungerar? Blä!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy vad tråkigt att det ska vara sådär.
Mina utbetalningar har aldrig varit försenade under de år som jag har tagit ut FP. Örebro verkar ha fungerande rutiner.
Anmäler ni på nätet eller skickar ni in papper? Jag har hört att det går snabbare att få sina pengar om man anmäler på nätet.