onsdag 11 februari 2009

Hyllning till småstadslivet

Det är super att bo i en liten stad. Korta köer på apoteket, få trafikljus, små mysiga och personliga butiker, TREVLIGA människor. Man sparar tid att bo i en liten stad. Förvisso tar det en stund om man måste pendla till en större men de dagar man håller sig inom sin stads gränser sparar man som sagt tid. Inga långa minutrar i bilköer, ingen onödig tid att cirkulera i jakt på en ledig parkeringsplats, korta avstånd vart man än ska.

Älskar att vara småstadsbo. Idag var jag och klippte mig, har halat och dragit på det en lååång tid, det är ju så krångligt att hitta en dag när jag inte är på mitt jobb i Örebro och Anders inte på sitt jobbutan kan ta Klara. Tog i alla fall tag i det mitt på dagen idag och ringde en nyöppnat snyggt inredd frisörsalong här i stan. Fick tid kl 17, samma dag!!! Njöt en hel timme av att sitta i lugn och ro i en frisörstol utan att ha en hyper 16 månaders gullunge klättrandes och slitandes på mig. Dessutom hade hon som klippte mig häst så där hade vi något att bubbla om under timmen det tog att klippa av mig drygt en dm slitna toppar.

Pssst, jag klippte lugg, för första gången på en sisådär 15 år..

2 kommentarer:

Silfvernagel sa...

Vad fin du blev i håret, Eva ;o) men känner inte riktigt igen ditt ansiktsuttryck. Vill gärna se en bild på skapelsen.

Härligt med frissabesök i lugn och ro. Jag har ett inbokat om 2 veckor och längtar.

Kram L

Eva sa...

Ok, bild kommer, ska bara tona bort råttfärgen till en betydligt mörkbrunare nyans.